Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivningar


Att träna i grupp ger inspiration och motivation. Dessutom kan det hjälpa till att öka din prestation.

Korpen har ett brett utbud av träningsformer. Alla våra pass leds av utbildade ledare som guidar, motiverar och skapar träningsglädje. Oavsett om du är nybörjare eller träningsvan så hoppas vi att du hittar den träning du vill hos oss.

Afro Dance

Är den perfekta blandningen mellan dans och träning. Fötter som stampar, armar som sveper och rumpor som svänger till suggestiv trumrytm.

Frigörande och kraftfull dansträning med stora enkla fria rörelse. Passar alla nivåer. Här behövs inga träningskor. Vi dansar bäst barfota!

EFIT Cirkel

Traditionell station/cirkelträning i modern form. Ett intervallbaserat effektivt pass med funktionella övningar för att förbättra både kondition och styrka. Passar alla.
Effektiv, Funktionell, Intensiv Träning! 

Gympa utan hopp

Enkel och rolig träning där hela kroppen får jobba. Du tränar styrka, kondition och smidighet till härlig och rörelseanpassad musik utan att hoppa. Passar alla!

Gympa medel

Enkel och rolig träning där hela kroppen får jobba. Du tränar styrka, kondition och smidighet till härlig och rörelseanpassad musik!

Passar alla!

HIT

Högintensiv intervallträning där du lätt anpassar svårigheten efter egen förmåga! Vi kommer arbeta i olika stationer -  30 sek arbete och 15 vila i 8 repetitioner. Alla muskelgrupper får arbeta, och du blir peppad av att hänga på din grupp.

Innebandy

Vi har ett eget innebandypass där alla medlemmar kan komma och spela innebandy. Klubbor finns att låna. 

Just dance.

Ett fartfyllt pass där vi blandar grundsteg från gympa och aerobics med inslag av dans o mjuka höfter. Vi sätter ihop lättare stegkombinationer som ger oss kondition, smidighet, svett och glädje. Kom och låt dig dras med i glädjen att röra på sig till musik o samtidigt få 45 minuters bra träning för hela kroppen!

Pump

Skivstångsträning i grupp med fokus på uthållighet och styrka. Du tränar alla stora muskelgrupper med hjälp av skivstång, viktplattor och stepbräda. Passar såväl nybörjare som träningserfaren.

SOMA MOVE®

Funktionell träning i grupp. Du arbetar med din egen kropp som motstånd och med underlaget som redskap. Ett tufft och mycket effektivt pass där du tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans på samma gång. Du som är stark blir smidig, och du som är smidig blir stark.
Lic instruktör: Malin Pettersen
www.somamove.com

Step

Förbättra kondition, styrka och koordinationsförmåga.
Passet innehåller stegkombinationer där grundsteg sätts ihop till längre rörelsekedjor.
En rolig och stärkande konditionsträning till pulserande musik!

STRONG by Zumba ®

Ingen dans på detta HIIT-pass, utan rolig intervallträning med kroppen som vikt. Musiken inspirerar dig att röra dig, utmana dina gränser och det ger resultat. Du behöver inte vara stark för att börja träna STRONG, men du blir det av att forsätta!
Lic instruktör: Malin Seeger

Uppdaterad: 03 SEP 2018 09:39
Skribent: Korpen Kinda

Bli medlem här

Boka STEP o PUMP

Kisa Stadslopp 2015

Vill du också hjälpa till? Eller ge feedback? Hör av dig till oss!
This is a mailto link

FB_FindUsOnFacebook-144 Instagram

Postadress:
Korpförening Kinda - Korpen
Malin Seeger, Hamra Solbacken 1
59046 Rimforsa

Besöksadress:
En hall nära dig :-)
59044 Rimforsa

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info